Het desert avontuur - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu Het desert avontuur - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu

Het desert avontuur

Door: Elien & Nath

Blijf op de hoogte en volg Nathalie & Elien

12 November 2013 | Australië, Cairns

Dag lieve volgers,

Na een lekke band, een geklapte band, een kangaroo onder de auto en slapen onder de sterren zijn wij ondertussen alweer aangekomen in Cairns na 9 dagen desert in het midden van Australie.

Maar voor we jullie lekker maken met onze verhalen uit de desert, zullen we beginnen met de eerste anderhalve week in Melbourne en Adelaide.

Het afscheid van alle lieve mensen op Schiphol viel ons toch wel erg zwaar, tranen met tuiten en zelfs achter de douane onder het genot van een dikke brownie hebben we nog aardig wat traantjes gelaten. Maar het mocht de pret niet drukken, het avontuur was definitief begonnen! Nogmaals super bedankt voor alle lieve berichten en de mensen die ons uitgezwaaid hebben!!
De vliegreis naar Hong Kong was best oke, we hadden alleen niet al te fijne stoelen. Het was een oud toestel en de stoelen konden zeg maar niet naar achteren, maar alleen onderuit schuiven. Vreemd! We waren het vliegtuig nog niet in of we hadden al 2 witten kadetten gezien, waarna de chineese stuwadess totaal in shock was van deze gebeurtenis! (Er was een man met een lichte beperking aan het plassen met de deur open, 10 min heeft ze bij moeten komen van deze witte billen). De filmpjes en series werden goed gedraaid wat de tijd snel deed gaan. De vlucht naar Melbourne was beter en hebben we ook goed kunnen slapen!

In Melbourne hebben we in 2 hostels geslapen, waar het delen van de keuken en badkamers toch wel erg wennen was. Het is namelijk niet altijd even schoon...Smetvrees ten toppe! Elien trof al gauw een kakkerlak in haar theezakje aan.. In Melbourne hebben we de stad in een paar dagen bekeken, leuke stad, niet al te groot dus we konden onze weg al gauw vinden. We dachten jaa Australie warmte.. nou niks is minder waard.. 10-14 graden max in Melbourne constant lange kleding aan die we eigenlijk niet hadden.. In de winkels kwamen we er al gauw achter dat ze constant vragen hoe het met je gaat, best vreemd in het begin.
Vanuit Melbourne de Great Ocean Road gereden met een tour voor 1 dag. Het was ontzettend mooi, wat voor rotsvormaties deze kust heeft. We hebben zelfs koala's en bijzonder vogels gezien. Het was een volle en intensieve dag, met een jetlag toch best wel zwaar!

De 6e dag van onze reis zijn we met de nachtbus van Melbourne naar Adelaide gegaan. Onderweg hebben we een ongeluk gezien met een grote truck, die van de weg was geraakt.. Verder is alles prima gegaan! In Adelaide hadden we al een hostel geboekt, waar we 4 nachten zijn verbleven in een 6 persoonskamer. Dit was pas vreemd!! Je slaapkamer delen met mensen en dan nog maar niet te praten over wat voor mensen!:P Om een kleine indruk te geven, deze mensen waren lichtelijk autistisch en hadden zeer serieuse gesprekken over hun relatie op een nivea dat wij nog nooit eerder hebben gehoord. Esteban en Sven we hebben er ontzettend veel van geleerd:P.
Adelaideonder het genot van een heerlijke warm zonnetje in hardlooppas en met de benenwagen meerdere malen bekeken en ook vooral lekker rustig aan gedaan dagje strand! In de buurt van Adelaide was het National Park Morialta, waar we een ontzettend mooie hike hebben gedaan (Nathalie met veel spierpijn van het hardlopen van de vorige dag, bedankt Elien..) Onder de hike hebben we zelfs een koala met een mini koala gezien echt op 100m afstand van het pad in de boom!! Love it!!
We konden vanaf grote hoogte Adelaide goed zien en zelfs de kustlijn volgen! Het was de bedoeling dat we een rondje gingen lopen van 8km, maar dat vonden we niet genoeg.. naja we zullen bekennen dat we een extra ommetje hebben gemaakt omdat we de weg kwijt waren.. Wel een extra viewpoint als beloning!

Vanuit Adelaide zijn we de outbacktour begonnen richting Alice Springs. Dit deden we samen met16 andere geweldige mensen en 3 reisleiders(CEO's), de leeftijd verschilde tussen 18-80 jaar! Na een kleine kennismaking gingen we de volgende dag al vroeg de bus in om naar onze eerste stop te gaan: de wijngaarden! Om half 11 's morgens een wijnproeverij gedaan, wat voor geniale acties zorgden! Elien dacht nog even te poseren voor de wijngaarden en deed hier de mierendans. Ze was midden in een mierenhoop gaan staan van rode mieren!! Deze eerste dag klapte de voorband van het busje, waardoor we een klein uurtje langs de weg hebben gestaan. Goeie kans om iedereen wat beter te leren kennen. Eenmaal verder zagen we de eerste kangaroo's, je hebt twee soorten: de blauwe en de rode en daarnaast heb je nog wallybee. Vraag ons alleen niet meer wat het verschil is.. Er liepen ook veel emu's, dat zijn een soort van struisvogels. Na deze intensieve dag ons onder de sterren in een swag neergelegen. Fantastisch! Een swag is een soort slaapzak van tentstof met een dun matrasje erin.
De tweede dag een ochtend toffe hike gedaan in het Flinder Ranger National Park, waar we best stukken flink mochten klimmen, leuk!!:) Al snel waren wij beneden en zo hulpvaardig als Nath is ging ze helpen lunch wraps klaar maken. Dit heeft ze de rest van de trip niet meer gedaan, aangezien ze de vinger mee ging snijden.. Het plakje van de duim hebben we weer terug geplakt en Elien heeft het met veel liefde verbonden als een echte verpleegkundige! In de avond kwamen we aan in een klein western dorpje: Beltana, welke bekend staat om schapenscheren en hun lamsvlees. Aangezien het maar klein was, waren er niet veel lichtvoorzieningen en was het savonds pikke donker. Dit zorgde voor een prachte sterrenhemel, waar wij met Pete en Brett lang naar gekeken hebben. Zij zijn de 2 leerling CEO's die veel kennis hadden over de sterren. Erg leuk om te horen en vallende sterren zien!
Onderweg naar het volgende plaatsje werd het onderweg wel echt 'nothing', totaal uitzichtloze wegen en oppervlaktes met een hoop droog zand. Geluncht in een klein dorpje, waar we een local tegen kwamen die opeens met zijn gitaar liedjes begon te zingen voor ons! Hobbelend kwamen we aan bij Lake Ear; zoutwater meer. Waar Elien zag dat een autoband zacht was.. weer verwisselen! Op dit moment waren de vliegen ook flink aanwezig!! In de avond in William Creek een dorpje van maar 7 personen en soms zelfs maar 2 door vakantie. Door alle verschillende nationaliteiten allemaal zinnen en woorden aan elkaar geleerd, te komisch!! Een duitser ' jij bent een leuke meid' of 'graag gedaan' of smerige zinnen horen zeggen zorgt voor veel gelach!
De volgende dag alweer naar Coober peddy, een mijnplaatsje van opal. Opal is een soort steen dat door weersveranderinge en hitte in zand en water zorgt voor verschillende kleuren steen. Als er veel kleur in zit als blauw en rood kan opal miljoenen opleveren. Op het moment dat wij daar waren was het 37 graden, maar het kan 50 graden worden. De mensen leven mede door deze hitte in de mijnen, waar het zn 20 graden max is in zomer en winter. In dit plaatsje ook naar een kangaroo opvang geweest, waar we een mini kangaroo hebben gezien!:)
Vanaf Coober Peddy naar Uluru National Park gereden om 5uur s nachts. Helaas hebben we daar de kangaroo aangereden.. was echt *** om te zien en te horen. Met 40 graden kwamen we aan, dus tijd voor het zwembad en slapen in een swag, wat we erg zijn gaan waarderen. De volgende twee dagen zijn we een hikes gaan doen bij het Uluru gebergte en de Kata Tjuta. Dit zijn van die typische rode gebergtes! En zonsondergang met champagne bekeken en zonsopgang met slaapzak om ons heen bekeken, it was beautiful!

Vanaf Uluru naar Kings Creek National Park, waar we ook een ontzetend mooie hike hebben gedaan door alle gebergtes. Onder alle hikes heerlijk zitten kletsen met alle groepsleden en echt heel veel gelachen en genoten van de uitzichten. In Kings Creek voor de laatste keer in een swag geslapen na een gezellig kampvuurtje.
De reis eindigde na een dagje in de bus naar Alice Springs, waar we nog 1 laatste diner en afscheidsfeestje hadden met iedereen!

Gisteren zijn we vanaf Alice Springs naar Cairns gevlogen en het is hier nu een beetje regenachtig, maar verschikkelijk benauwd warm! De plannen zijn nu de oostkust af in zn 6 weken, maar eerst even bijkomen van alle indrukken van de afgelopen 1,5 week en een mooi plan maken voor de aankomende weken.

Heel veel liefs Elien & Nath!!

Ps. We hopen het nu wat beter bij te gaan houden!

• 12 November 2013 - 06:51

Richard:

Wat een leuk verslag hebben jullie geschreven! Ben meteen wakker haha! Spreek je snel sista! Love xxx

• 12 November 2013 - 07:38

Rebecca:

Zoveel wat zo herkenbaar klinkt! Super leuk! Geniet ervan meiden, het is veelste snel weer voorbij ;-)
    Liefs Rebecca

• 12 November 2013 - 08:07

Melissa:

Super verhaal, lijkt me zooo gaaf wat jullie allemaal meemaken!!! Leuke en moooe fotos! Heel veel plezier aan de oostkust, geniet ervan! dikke kus!!

• 12 November 2013 - 11:15

Jacqueline:

Dank voor het verslag meiden, hartstikke leuk om jullie te volgen dus schrijf er maar flink op los. ;-)
    Wat is Australië toch mooi he en nu langs de Great Barreer Riff! Heerlijk!
    Op elke camping vind je er een soort VVVtje dat van daaruit trips organiseert, helemaal top.
    Vergeet niet te snorkelen of te duiken; het is daar zo prachtig, dus GENIET!

Lieve groetjes en hopelijk tot gauw!

(Als je in een dorpje komt en Fish and Chips op het menu ziet staan: doen!
    Je krijgt dan een heel groot stuk papier met daarop je patat en je vis, waar
    je dan samen van eet, best leuk)

• 12 November 2013 - 16:14

Opa Ebbelaar:

Geweldig wat jullie daar mee maken.
    Ik dacht op een foto je vader te zien met cowboy hoed of was het opa?
    we zullen met spanning jullie verhalen volgen.
    nog veel plezier en mooi weer
    groetjes oma en opa doeiiiiiiiiiiiiiiiiii en een dikke kus

• 12 November 2013 - 17:44

Christa:

Klinkt goed meiden! Geniet er van en ik hoop gauw meer van jullie te lezen!
    Xx Christa

• 13 November 2013 - 15:17

Frank En Corianne:

Have fun lieve Nath,
    klinkt super!! Kusss Frank, Cor & ....

• 15 November 2013 - 11:27

Pauline Philippa:

Ha Nathalie,
    Als je jullie verslag leest lijkt het of je een beetje meereist.
    Deze reis z
    ul je je leven niet meer vergeten.
    En leuke foto's .... die 2 koalaatjes in de boom!!!!!
    Geniet!
    Pauline

• 15 November 2013 - 11:32

Lisette & Maarten:

Hee lieverds!

heerlijk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien!!
    hahaha en die foto van jullie 2 samen(alle 2 een Amsterdam shirt aan) echt geniaal!!
    Geniet lekker dames!

Hele dikke kus van ons

• 15 November 2013 - 15:51

Elly Nibbering:

Wow, leuk verslag en fantantische foto's meiden ! Het ziet er heel goed uit down under.
    Veel plezier het volgende stuk. Groeten uit koud en nat Nederland. Elly.

• 15 November 2013 - 17:11

Puck Groot:

Hoi Nathalie,

Heel leuk om je verslag te lezen. Mijn dochter is vroeger ook naar Australie geweest. Alleen had ik toen nog geen computer. Had af en toe contact via een collect-call gesprek. Ondanks dat je ver weg bent, ben je zo toch een beetje dichtbij. Veel plezier en veel genieten. Groetjes van Puck (MJS)

• 17 November 2013 - 11:49

Roos Schrijer:

Schatjes wat super om dit te lezen!
    Klinkt allemaal geweldig!
    Xoxoxo

• 17 November 2013 - 21:26

Guus Van Weenen:

Ik zie en lees dat jullie volop genieten.Jammer van die zere duim.Ik hoop dat het over is als je weeraan de bak moet achter de bar.
    In ieder geval blijf plezier hebben .
    Guus

• 22 November 2013 - 10:52

Hoi Meiden:

Hallo meiden , wat een belevenis hebben jullie al achter de rug ! superleuk om dit zo mee te mogen beleven . Veel plezier nog verder maar dat gaat volgens mij wel lukken .

kus Betty

• 22 November 2013 - 11:03

Marinka Cramer:

Wat een geweldig verslag van een prachtige reis! Enthousiast gemaakt door je moeder (mijn slaapmaatje in Lissabon), vind ik het erg leuk om jullie reisverslag te volgen. Ik kijk uit naar het volgende verslag. GENIET!!!

• 22 November 2013 - 15:39

Ans Van Zuijlen:

Hallo meiden,
    Dat klinkt wel heel erg goed zeg. Jullie genieten ervan en zo hoort het ook.
    Veel plezier samen!
    Groetjes van Hans en Ans

• 22 November 2013 - 18:52

Ton:

hallo meiden.
    mooi verslag.wel lang, voor zoals ik niet lezer.zonnebrandje kan geen kwaad lijkt mij.geniet van al het mooie.wij gaan jullie volgen.

jolanda en ton
    + kinderen

• 24 November 2013 - 11:37

Ilsje:

lief die koalaatjes!!! en wat een leuk verhaal..;) kan ik een beetje meedromen;)

xxx en geniet!

• 26 Januari 2014 - 13:10

Joke Roos Krijgsman Wijdenes:

hallo elien en Nathalie eerst wilde ik je bedanken voor de nieuwjaarskaart die je stuurde met het nieuwe jaar ik wilde al heel lang een mail sturen maar was je adres kwijt en nu van morgen heb ik je moeder gemaild voor je adres ze was bij ed jullie zijn nu in nieuw zeeland wat spannend en wat maken jullie allemaal mee geweldig sorry ik schrijf alles aan elkaar lekker makkelijk ben je al op snor geweest in wellington bij de schoonzus van mij ben benieuwd nou jullie kunnen nog heel wat tijd doorbrengen in nieuwzeeland hier in holland is het maar pokken weer heel veel regen en wind heel veel mensen hebben de griep en de winter laat af en toe winterse plaagstootjes zien daan duurt de winter lang zonder de zon zo elien dikke knuf van mij oma joke ik lees je verslag wel weer en misschien tot schrijfs ook de groeten van ome gerard aan Nathalie ook de groeten