Hoe wij in de kerstsfeer komen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu Hoe wij in de kerstsfeer komen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu

Hoe wij in de kerstsfeer komen

Door: Elien & Nath

Blijf op de hoogte en volg Nathalie & Elien

23 December 2013 | Australië, Byron Bay

Hallo hallo kerstmannen en rendieren,

Is iedereen al helemaal klaar voor de kerst? Alle inkopen al gedaan voor een goed dinner en blije gezichten? Het is hier wel even een ander verhaal dan thuis om in de kerstsfeer te komen. Het is nogal gek om in je bikini kerstnummers te horen in de supermarkt en een kerstman op het strand te zien staan. We hebben de afgelopen weken weer genoeg mee gemaakt, dus we zullen jullie hierbij ons kerst cadeau geven.

We waren geeindigd bij het kleine plaatsje Agnes Water, ook wel 1770. We hebben erg genoten van de scooterroo tour op de brommertjes/motortjes. Het was zo gaaf om rond trekken door het gebied met kangaroos om je heen en zonsondergang te zien met wilde dolfijnen!

De volgende dag zijn we totaal in verwarring geweest, want we hadden eigenlijk moeten vertrekken naar Rainbow Beach. We waren ervan overtuigd dat we nog een dag bleven, dus niet.. Na wat geregel alles weer op de rit en er nog lekker stranddagje van gemaakt.

De volgende dag wel vertrokken naar Rainbow Beach, waar we al snel uitleg kregen over de Fraser Island tour in een 4x4 vw jeep. Leuke groep van 15 mensen uit Europa. Dit weekend hebben we een fantastische tijd gehad op dit prachtig zand eiland. We hebben verschillende meren gezien, een oud schipwrak op het strand, champagne pool en nog zo veel meer. We hebben ook bovenop een hele grote rots gestaan, die stijl naar beneden af liep. Van deze hoge rots moesten vroeger vrouwen en kinderen af springen om als het waren van de bevolking af te komen.. Erg naar als je ziet hoe hoog het daar is.. De groep was erg gezellig, waarmee we ook 2 heerlijke maaltijden hebben klaar gemaakt. Het rijden in de jeep was ook erg leuk om te doen, over het strand met prachtig uitzicht!

Na Fraser Island nog 2 dagen in Rainbow Beach, welke we hebben door gebracht met een groot gedeelte van de groep. Erg gezellige avond uit en gitaar muziek op het strand onder de sterren! We love it!

We hebben onze reis doorgezet naar Noosa, dit is een klein plaatsje 2 uur rijden boven Brisbane. Helaas regende het in Noosa, maar daar laten wij Hollanders ons hoofd niet door hangen. We zijn immers meer regen gewend in de winter.. Desondanks de wandelschoenen aan getrokken en op naar het National Park voor een fantastische wandeling door het regenwoud en langs de kustlijn! Dit hebben we samen gedaan met 3 Duitse meiden van de Fraser Island tour. Echt super gezellig!

Na alle kleine dorpjes kwamen we eindelijk weer in een fantastische grote stad: BRISBANE!! Na 1 uur rondlopen wilde we langer blijven dan het geplande weekend. Het roer werd omgedraaid, Moolooloba werd geskipt en 3 extra nachten geboekt in het hostel in Brisbane. Om jullie een kleine indruk te geven van Brisbane het is een combinatie van Parijs, Londen en Amsterdam in kerstsfeer! De stad was verlicht en versiert en er werden leuke kerstactiviteiten georganiseerd. Zo was er elke avond een parade met super schattige kleine kindjes verkleed als kadootjes, lichtshow, kerstconcerten en een kerstfilm in open lucht met op de achtergrond de skyline. Het weekend hebben we ook genoten van de mooie stapavonden. Zo kwamen we samen met een Duitse jongen Rico in een Latin club terecht. Elien was in haar nopjes en Nath kon het ook wel vinden met de muziek. Rico moest nog even wennen, maar ging op een gegeven moment ook helemaal los! Vanuit Brisbane was het 1,5uur rijden naar de wereldberoemde Australia Zoo van Steve Irwin (the crocodilhunter). Een hele dag door gebracht in deze zoo, vanalles geleerd over koala's, krokodillen en otters en een mooie show gezien met springende krokodillen.
Van Brisbane hebben we echt enorm genoten door alle drukte en 'normale' werkende mensen die tenminste weer rennen voor een bus. Haha! Oooh!! En als een kind zo blij met nieuwe kleding!<3

Toch hebben we ons na Brisbane weer verplaatst naar een iets kleiner skyline van Surfers Paradise, die overigens wel mooi te zien was vanaf een hoogte van 348 meter. De Q1 building heeft zn 78 verdiepingen en is in 25 seconden op de top. Toevallig kwamen we in de supermarkt een jongen tegen vanuit Brisbane: Gajendra. Met hem en zijn vriend Gareth zijn we nog 2 avonden gaan stappen. Blijkbaar staat Surfers bekend als de partymekka van de oostkust! Dat moesten wij natuurlijk wel even proeven, na wat drankjes bij fanatastisch spelende live muziek de clubs gaan opzoeken! En ons erg goed vermaakt! :)

Nu zitten we alweer 3 dagen in het kleine hippie plaatsje Byron Bay. We hebben wat rustige dagen gehad op het strand en bij het zwembad. Gisteren hebben we een hele mooie wandeling gemaakt naar het oostelijkste puntje van Australie met zelfs een klein beetje zonsondergang! Echt onwijs tof. Dit hebben we gedaan met de Duitse meiden van de Fraser Island tour, die we hier weer hebben ontmoet.

We zullen nog 2 nachten in dit kleine plaatsje blijven, om wat te relaxen en mogelijk te surfen. En het allerbelangrijkste eerste kerstdag vieren!! Ook al zijn we niet erg in de kerstsfeer zo in de zon, we hebben er onwijs veel zin in om dit een keer mee te maken. Eerste op tweede kerstdag gaan we met de nachtbus naar Sydney. Om tweede kerstdag daar door te brengen en hier zullen we blijven tot we vertrekken naar Nieuw-Zeeland op 3 januari. Spannnend!! Komt nu wel erg dichtbij!

We willen jullie vanuit de andere kant van de wereld een onwijs leuke kerst wensen met allemaal warme mensen en veel gezelligheid! En mochten we niet op tijd zijn met het blog voor het nieuwe jaar, willen we jullie al het goeds wensen voor 2014!!

Heel veel liefs en een dikke knuffel
Elien & Nathalie

• 23 December 2013 - 02:02

Roos Schrijer:

Geweldig om dit weer te lezen meiden! Ben gewoon jaloers!
    Weten jullie ook al wat jullie gaan dineren met kerst? Moet natuurlijk wel een beetje speciaal zijn he? Wat dachten jullie van kangoeroe met roude wijn saus? Of krokodil op een bedje van aardappelpuree?

Ik wil jullie iig een geweldige kerst (eentje om nooit te vergeten) en een prachtig gezomd en gelukkig 2014 toewensen!
    Ik zal met smart uitkijken naar de volgende blog! Als deze idd pas in januari verschijnt: goed en veilige reis naar nieuw zeeland!!!!

• 23 December 2013 - 10:49

Ils En Henk:

hey meiden,

Wat genieten zeg! En leuk al die diertjes; k heb toevallig net een aflevering over Coala's gezien op National Geographic: Het zijn bijzonder gevaarlijke dieren, mochten ze aanvallen: hele scherpe klauwen en eten de hele dag eucalyptus..
    Maak er wat moois van met kerst: hier schieten de gourmetschotels de deur uit!
    liefs ils en Henk

• 23 December 2013 - 14:32

Rebecca:

Klinkt weer super bekent! Super leuk meiden, geniet er volop van!
    Nath had je nog wat tips gestuurd voor 2e kerstdag en oud en nieuw via Facebook! Wie weet dat je er nog iets aan hebt;-)
    Maak er een super gave kerst en oud en nieuw van! Ben jaloers!
    Liefs Rebecca

• 23 December 2013 - 15:50

Ans Van Zuijlen:

Hallo Nathalie en Elien,

Wat een belevenissen! Jullie genieten er goed van. Goed zo!
    Annemieke en André zijn ook in Nieuw Zeeland geweest en zij vinden dat het mooiste land van de wereld, dus jullie zijn gewaarschuwd.
    Hele fijne Kerstdagen en een geweldig 2014 toegewenst.
    Liefs van Hans en Ans

• 23 December 2013 - 16:08

Ria Van Den Dungen:

Hai Nathalie en Elien
    Bedankt voor jullie mooie verslag. Zo te lezen hebben jullie het super fijn, ook samen én met collega-reisgenoten. Geniet maar lekker. Aan het Hollandse weer mis je niets, regen en wind vandaag.
    Dus blijf maar fijn daar en straks in Nieuw Zeeland. Voor je het weet is het voorbij pluk de dag(en)
    Liefs
    Ria

• 23 December 2013 - 17:17

Gerhard En Marjan:

Hoe meer verhalen en foto's wij zien hoe jaloerser wij worden. Geniet ervan. Wij blijven jullie volgen.
    groetjes Gerhard en Marjan Gerritsen.

• 23 December 2013 - 19:23

Tante Ank:

Hoi Nathalie,

Wat een avonturen beleven jullie ,leuk om te lezen .
    en nu Kerst vieren in bikini aan het strand heel apart.
    heel gezellige dagen samen met je reisgenoten
    en een gelukkig Nieuwjaar.
    veel groetjes ,
    tante Ank.

• 24 December 2013 - 13:05

Ge Poelgeest:

Hallo dames,
    Heerlijke verhalen die jullie ons doen toekomen.
    Wij wensen jullie fijne Kerstdagen in een warm Australië.
    Hier in Nederland mis je niets qua temperatuur. Alleen maar regen en wind.
    In een van de berichtjes las ik dat jullie in januari richting het mooiste land van de wereld gaan, namelijk Nieuw Zeeland.
    Ik kan dit zeker beamen want ik ben daar 2x zelf geweest. Het is echt een fantastisch gaaf land. Daarom ben ik ook zeker jaloers op jullie.
    Om 2014 te beginnen in het mooiste land van de wereld willen wij allemaal wel.
    Wij wensen jullie nog heerlijke maanden aan de andere kant van de wereld.
    Geniet ervan met volle teugen. Voordat je het weet zijn jullie weer terug.
    Groetjes van Ge en Anja

• 26 December 2013 - 12:09

Ton:

rijnsaterwoude hier,ook jullie alvast een gelukkig nieuwjaar.en op naar nieuw-zeeland.zie dat jullie het reuze gezellig hebben.laterrrrrrrrrrrrr.

• 28 December 2013 - 20:07

Jan En Annemarie:

Hoi meiden,

heerlijk zo, lekker warm en gezellig . jullie vermaken je best daar merken we.
    we wensen jullie heel veel plezier en gezelligheid het volgende jaar 2014 in New Zeeland.
    dus geniet eerst van het spectaculaire vuurwerk in Sydney !
    dan doen wij dat in Nederland te Zwanenburg.
    liefs Jan en Annemarie XXXXXXXX !!

• 08 Januari 2014 - 15:10

Opa Oma Ebbelaar:

Dames namens ons beide nog veel plezier in het nieuwe jaar,goede gezondheid en altijd
    voorzichtig Wij blijven met spanning jullie geweldige belevenissen volgen.
    Groetjes dikke kus van ons.