De eeste dagen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu De eeste dagen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu

De eeste dagen

Blijf op de hoogte en volg Nathalie & Elien

29 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Dag beste luitjes, hier dan ons eerste verslag vanuit Thailand. We zitten nu te wachten op de bus om naar Pai door te reizen vanuit Chiang Mai!

De reis vanuit Nederland naar Thailand verliep zo goed als vlekkeloos, Finnair is een fijne organisatie, met goeie stoelen, beenruimte en een prive scherm met van alles en nog wat (wat zorgde voor niet slapen:P). Op Helsinki airport had Sven alleen wat problemen om zijn paspoort zelf te scannen, waardoor we redelijk in paniek raakte, maaar uiteindelijk toch gelukt!

De drie dagen in Bangkok zijn rustig verlopen. We kwamen smorgens aan in Bangkok en zijn met de trein en de metro richting het hotel gegaan, al was dat ook nog een heel zoekplaatje, maar samen kom je een heel eind! De kamer was al luxe, maar toen we een upgrade kregen nog meer:)
De eerste dag zijn we met een bootje de stad gaan verkennen, wat een inmense stad zeg!! Overal mensen, scooters, tuktuk en wat een stank! Echt even een overgang! We zijn in Chinatown geweest en boedha's en tempels bekeken. OP een gegeven moment was Nath de draad kwijt waar we in godsnaam waren en Sven die dacht dat hij het nog wel wist, maar bedacht zich toch op een gegeven moment.. Sta je dan midden in Chinatown met heel veel mensen, autos, tuktuk alles! Uiteindelijk toch weer gevonden, maar het duurde wel even..
De volgende dag hebben we een tour naar Khao Yai National Park genomen, hiervoor stond e wekker om 5.20.. mooie tijd toch..
Met z'n 8e hebben we een aardig stuk gereden richting het park om voor het eerst te stoppen bij een lokaal marktje, waar we fruit gingen proeven en allemaal levende vissen, kikkers en schildpadden werden verkocht, gefileert en geshowt! Dat verkeer is echt ongelofelijk hier,, iedereen doet maar wat, volgens mij zijn er echt geen regels, je hoopt maar at het goed gaat steeds.
De tweede stop was een ritje op een gammel bakkie achter 2 ox'en (soort werkkoeien). Na het ritje dacht Nath even charmant uit te stappen en trapt vervolgens in de schijt.. Sven had natuurlijk de grootste lol!
Voor een mooie waterval, moesten we een aardig stuk rijden, waar we onderweg wat apen tegen kwamen. Voor de waterval moesten we nog een aardig stuk stijl naar beneden lopen.. en ja je snapt het al.. dat moesten we ook weer omhoog lopen! De waterval was enorm!! echt heel mooi, dus wel zeker de moeite waard!
We hebben een lunch gekregen, wat erg lekker was na de rit en hebben toen een ritje op een olifant gemaakt.Nath mocht op zijn nek gaan zitten, wat ze dood eng vond. Ook gingen we een stukje door het water, toen waren we blij dat we achterin zaten, aangezien de slurf vaak genoeg omhoog ging met wat water!:P
Op de terugweg moesten we echt wakkerblijven (die jetleg zat er toch echt) helaas duurde deze terugreis langer dan verwacht, ipv 2,5 uur, werd het 4,5uur door drukte en chaos. Thuis hebben we heerlijk roomservice besteld, we waren echt helemaal kapot!

Na het uitchecken in het hotel zijn we met twee treinen naar Ayutthaya gerezen. Wat een oud gammel ding en hier moet de trein gewoon stoppen voor de auto's en toetert die echt super vaak! Geen idee waarom hij dat doet. Eenmaal in Ayutthaya wilde we een nachttrein naar Chiang Mai, helaas was deze zo goed als vol, alleen nog 1e klas plekken, dat werd omgerekend 90 euro. Dat vonden wij echt te veel geld en hebben gevraagd voor de volgende dag, dat kon nog wel voor maar 30 euro. Dus dat betekende overnachten in Ayutthaya, klein maar het zag er prima uit kamertje gevonden. We zijn met de fiets alle tempels van Ayutthaya gaan bekijken, ook toen was Nath de weg kwijt.. Sven wist het nog wel, waardoor we toch optijd de fietsen terug hadden gebracht. De nacht was nogal remoerig met de treinen en toeteren en weet ik het wat allemaal..

De treinreis was best prima, kregen eten en drinken 3 keer! Alleen het plasavontuur voor nath was iets minder, een wiebelende trein en dan hangen boven een pot.. We zouden ook eigenlijk om 20.30 aankomen, dit werd 23.30 en we moesten nog een hostel vinden. Dit duurde zn driekwartier voordat we er een heen hadden, vol of dicht om dit tijdstip.
Toch een gevonden met airco, alleen knetterhard bed!

De volgende dag zijn we op zoek gegaan naar een ander hostel, al snel gevonden met een redelijk zacht bed en een zwembad. Even relaxt gedaan, ontbeten en bij het zwembad gelegen. Smiddags zijn we tempels gaan bekijken in Chiang Mai. Voor 's avonds hadden we een kookcursus geregeld. Dit hebben wij gedaan met 4 anderen europese meiden, was een gezellig groepje. We werden door de trainster opgewacht bij een lokale markt waar we uitleg kregen over alle specerijen en ingredienten van de thaise keuken. Erg leuk om te zien! Om 6uur precies begon er opeens een keiharde muziek uit speakers te komen, bleek het volkslied te zijn. Intressant was dat iedreeen dan stopt met zijn bezigheid en stokstijf blijft staan. Na het lied doet iedereen weer waar die mee bezig was!
De kookcursus was bij de trainster thuis, dit was erg gezellig en interessant. We hebben beiden 4 gerechten gemaakt, wat voortreffelijk smaakte. Na de cursus zijn we nog naar de nachtmarkt gegaan. Je kan goed merken dan het laagseizoen is hier. ALs je een beetje interesse toont, gaan ze van 280 naar 150 baht als je wilt weglopen.. De markt was niet normaal groot.. ongelofelijk hoe groot dat ding is! We zijn uiteindelijk met 2 paar slippers, 2 shirts en 1 broek en kado naar huis gegaan. OP de terugweg naar huis kwamen we allemaal ladyboys tegen, Sven had sjans met een van die ladyboys.. We werden nageroepen met: ' Sexy girl, i like your boyfriend', hahaah, erg grrappig dus!

De tweede dag in Chiang Mai wilde we olifanten verzorgen. Helaas verliep deze dag anders dan wij van te voren hadden gedacht. Het was een lange trip er naar toe, wat niet fijn als je erg moet plassen..
In plaats van ze echt te verzorgen, gingen we ze trainen. Toch er wt van kunnen maken en in de middag na de lunch hebben we ze gebadderd, wat erg leuk was!:) In de groep zaten ook 3 nederlanders uit rotterdam!
IN de avond zijn we nog naar de zaterdag nacht markt geweest, ook zo een mega grote markt, met overal eten! Fantastisch, je kan overal voor een kwartje tot een euro eten halen, wat ontzettend lekker is!

Gisteren (onze 3e dag in Chiang Mai) hebben we op een scooter getourt naar Doi Inthanon National Park. IN dit park waren 8 watervallen te vinden. Sven heeft echt als een Thai op die scooter geschuurt door het verkeer, zo zie je maar dat Haarlem en Amsterdam toch nog goed gedaan hebben. We hebben uiteindelijk 5 watervallen gezien! De scooter deed het buitengewoon goed de berg op, het ging langzaam, maar hij deed het prima! De scooters in nederland hadden het waarschijnlijk nooit gehaald. OP een gegeven moment dachten we dat we een klein weggetje in moesten om bij een waterval te komen. Dit weggetje ging op en neer en blubber overal, gaten.. noem maar op. We snapte er niks van, maar een kwamen wel stees scooters ook de andere kant op, dus we hielden toch nog hoop.. Op een gegeven moment toch maar gevraagt, bleek er helemaal geen waterval te zijn... Toen moesten we dus weer terug op het glibberige weggetje! Best wel eng, waardoor Nath plat lag van het lachen, vond Sven niet zo leuk!
Beneden zag nog nog een ander klein weggetje, waar ze even in wilde gluren, hier schork zij zit terpletter van een half dooie vogel op het pad die opeens bewoog, je snapt het al hier had Sven weer de grootste lol om!
Steeds hoger, werd het ook steeds kouder en natter.. het begon toch wel een beetje eng te worden zo tussen de wolken. We zijn op een gegeven moment toch maar terug gegaan en hebben het hoogste topje van de berg niet gezien, we zouden toch het uitzicht niet zien!
Op de terugweg hebben we geluncht en zijn we een beetje opgewarmt, je merkte dat als we steeds meer beneden kwamen, de warmte op je af kwam! Erg leuke dag, met ontzettend mooie watervallen!! OP dit moment alleen wat spierpijn van de billen. We waren rond 7uur pas terug, dus mooie volle dag. VOnden het nog niet genoeg en zijn ook nog naar de zondagmarkt geweest, waar we een ontzettend mooi schilderij gekocht hebben!! Zijn er helemaal blij mee! (nu alleen nog 4 weken meeslepen..)

Nu wachten we nog even op de rit naar Pai, waar we mogelijk gaan raften. Na Pai zullen we richting Chiang Rai gaan!:)
Jullie horen weer wat van ons!

Liefss Sven&Nathalie

Klinkt allemaal super leuk Sven! Echt gaaf! Ben jaloers haha

• 05 Augustus 2013 - 21:39

Gé En Anja Poelgeest:

Hallo Nathalie en Sven,

Heerlijk die vakantie-verhalen van jullie.
    Wij vinden het allebei prachtig om deze verhalen te lezen.
    Als wij het zo lezen genieten jullie volop in een heel andere wereld.
    Wij wensen jullie nog enkele fantastische weken, wat zeker gaat lukken!
    Groeten Gé en Anja

• 06 Augustus 2013 - 10:37

Mascha:

Hoi Sven en Nath,

Echt super! Klinkt allemaal erg goed. Leuk ook om jullie foto's zo te kunnen zien!
    Lekker aan het genieten dus van de natuur en de totaal andere wereld!
    Veel plezier met de komende weken al deze mooie, bijzondere en leuke indrukken in je op te nemen!
    Liefs, Mascha

• 06 Augustus 2013 - 13:29

Frank & Corianne:

Geniet lieverds!
    Klinkt super!
    Dikke kus van ons

• 07 Augustus 2013 - 10:50

Jenny Elias:

Wat een onwijs avontuur zeg!!
    Héél veel plezier nog!

Liefs, Jenny

• 08 Augustus 2013 - 17:40

Melissa:

Super cool!! Leuke verhalen, zo te lezen hebben jullie het erg leuk!!
    Heel veel plezier en leuke momenten nog, geniet van jullie avontuur!
    Dikke kus!