De eilandjes! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu De eilandjes! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu

De eilandjes!

Door: Sven & Nath

Blijf op de hoogte en volg Nathalie & Elien

26 Augustus 2013 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,

Wij zitten onderhand weer in Bangkok voor de laatste dagen (morgen ochtend vliegen we weer terug) en aangezien we Bangkok wel gezien hebben, dachten we jullie nog even te verrassen met een verhaaltje alvast over de eilandjes in het zuiden!

We zijn dus na de jungle tocht in Khao Sok naar Krabi gegaan voor twee dagen. De reis was met een minivan, waar we 'chill' voorin mochten zitten, dachten we.. nou beter dat niet, want ze rijden echt als idioten dat je eigenlijk zelf op de rempendaal wil drukken met je voet..werkt niet! Daarnaast werden we niet zoals verwacht in Krabi town afgezet, maar ergens in de middle off nowhere. Als we naar Krabi town wilde mochten we de chaffeur even meer gaan betalen, dan deed hij het wel. Gevraagd of er een andere optie was, een busstation zn 400m verderop. Met 4 anderen naar dit busstation gelopen, geen busstation te verkennen, niet eens een bordje, alleen een winkeltje. In het winkeltje gaven ze aan dat het busje wel daarvoor stopte, dus dat was mooi! Uiteindelijk kwam er een grote tuktuk aan, waar 6 mensen en 6 grote backpacks nog bij moesten (er zaten al aardig wat mensen in), die Thaien vonden het geweldig en ging even fotos met ons maken! Op zoek gegaan naar een hostel, waren alleen dorm rooms maar knetter duur, dus we hebben afscheid genomen en verder gaan zoeken, al snel goedkoop leuk hosteltje gevonden met shared bathroom, alleen er was bijna niemand, dus uiteindeijk alsnog voor ons alleen!:)
Na wat gegeten te hebben zijn we een scootertje gaan huren en zijn we naar de mega grote trappen gegaan om deze eens even lekker te gaan beklimmen. Sven vond het wel leuk om dit voor de tweede keer te gan doen, om het Nath ook mee te laten maken. Het was een overwinning, dat is waar, maar het was ontiegelijk warm en die trappen die waren super groot! Na zn 30min waren we eindelijk boven, waar we heerlijk van het uitzicht hebben genoten met koud water en wat te snoepen! Terug was minder vermoeiend, maar toch wel erg warm! Eenmaal benenden stonden we te trillen op onze beentjes, maar we hebben het gedaan!! We zijn nog naar een jungle garden, met grotten en monnikken, erg leuk om te zien! We waren alleen wat verdwaald en moesten door modderpaadjes terug. Terug op het grote pad waren er aapjes aan het rondlopen en slingeren, deze werden ook gevoerd door een monnik. Zelfs een flesje Yogi werd opgedronken door die beesten!
De tweede dag in Krabi zijn we naar Ao Nang geweest op de scooter en hebben daar 3 uurtjes op het strand gelegen. Vlak voor ons was er een onbewoont eilandje, waar we naar toe konden lopen (althans Sven kon lopen, Nath natuurlijk zwemmen). De scooter moest op tijd terug, dit was ook wel lang genoeg, we waren verbrand!:( Klein marktje op gezocht, waar we gegeten hebben en daarna spullen inpakken, want volgende dag vroeg naar Phi Phi.

We gingen met de boot van Krabi naar Phi Phi, dit was nogal een onstuimig tochtje. Het water was erg wild, waardoor de helft van de boot binnen een half uur een het kotsen was.. Wij voelde ons ook niet erg geweldig, maar konden gelukkig alles onderdrukken en waren blij dat we een licht onbijt hadden genomen. Aangekomen in Phi Phi hebben we bij een stand een accommodatie geboekt voor 1 nacht (veelste duur). Aangezien we toch nog verbrand waren, zijn we wat rond gaan lopen en hebben wat goedkopers gezocht alvast. We vonden iets voor 300 bt bij een Duits vrouwtje die geemigreerd was naar Thailand. Tijdje met haar staan praten over vanalles en nog wat. Een paar opties besproken met haar, helaas waren een paar dingen niet mogelijk die we hadden bedacht. Om deze reden hebben we die middag het plan aangepast voor de komende weken. 's Avonds was het erg druk en heb je niet echt meer het gevoel dat je in Thailand bent, maar meer ergens in Europa op vakantie. Phi Phi heeft op het strand allemaal vuurshows elke avond, die we hebben bekeken met een cocktail en een biertje. Was wel grappig dat je zelf ook mee kon doen (niet gedaan hoor:P).
De tweede dag in Phi Phi zijn we eerst verhuist naar de gereserveerde kamer. De rest van de dag hebben we heerlijk op het strand gelegen onder de parasol en lekker in het water gelegen! Tijdens het eten kwamen we nog de 3 jongens van de olifanten dag in Chiang Mai tegen, even mee staan kletsen. Grappig om ze weer te zien en te horen wat ze gedaan hebben. In de avond weer naar het strand en hebben toen een welgemeende bucket genomen. Een bucket is een zandemmertje vol met drank voor zn 7,50 voor 2:P. Om vervolgens na de vuurshow lekker even te dansen!!
De derde dag in Phi Phi heeft Nath weer heerlijk uitgeslapen en is Sven rond een uurtje of 9 maar weer een spelletje gaan doen. Na het ontbijt/lunch spullen gepakt voor de Sunset tour. Met zn 30 mensen zaten we op een grote boot en gingen we rondom het eiland. Phi Phi uit twee delen, 1 deel waar alles is en het andere deel is onbewoond. Tijdens de tour hebben we vikkinggrot gezien, met allemaal muurschilderingen en houtenpalen, helaas mochten we hier niet in, is beschermd gebied. De volgende stop was aan de andere kant van Maya Bay. Om bij de kant te komen, moesten we eerst van de boot af springen en naar de kant zwemmen. Het was niet echt een kant, maar meer een touwlader tegen de rotsen. Dicht tegen de rotsen werd de stroming steeds sterker en gevaarlijker, maar we hebben het gered! Maya Bay was super mooi!! Blauw water, wit strand, mooie rotsformaties:) Helaas sloeg het weer nog verder om, waardoor het redelijk fris werd en bewolkt. Weer terug naar de boot gezwommen (was nog zwaarder..) zijn we daarna naar een andere bay gegaan waar we hebben gesnorkeld. Heel veel mooie en grote vissen gezien, je kon zelfs door een school vissen zwemmen, echt heel leuk! De koningin was vandaag jarig waardoor er niet veel te doen was op het eiland, dus hebben thuis lekker een drankie genomen.

De volgende dag zijn we super vroeg op gegaan om met een lege maag de berg op te gaan om het viewpoint van PhiPhi te bekijken. Het was een langere klim dan verwacht, want wij hadden het niet-touristische pad genomen.. Eenmaal boven was het een super mooi uitzicht, waar we even van genoten hebben. De touristische route terug genomen, wat 10x zo snel was en een welverdient ontbijtje genomen. Daarna spullen gepakt en op naar Koh Samui (aan de andere kant van het vaste land).
De boot was vol bij aankomst op de pier, waardoor we 1 uur moesten wachten op de volgende. Deze bootreis was wel veel beter en leek sneller te gaan. In Krabi waren ook de bussen vol, waardoor we een half uur hebben moeten duwen en trekken voor een plekje in de bus. Veel later dan verwacht toch op de boot naar Samui en zijn we in Samui met een grote tuktuk naar het goede strandgedeelte gegaan. We hadden vast wat rond gekeken voor een hostel, alleen veel was vol of duur. Na een uur toch terug gegaan naar waar we af gezet waren en de andere kant op gelopen.. en ja na 5 min hadden we een goedkoop en beschikbaar hostel! Helemaal kapot wat gaan eten en uitgeput gaan slapen.

In de ochtend naar ander hostel gegaan, om de hoek.. Om vervolgens een scooter voor 2 dagen te huren. Het eiland in twee dagen helemaal rondgecrosst. Op de eerste dag zaten we ergens in het zuiden (zelf zaten we in het oosten) en zagen we toch donkerwolken op ons afkomen. Als de malle terug gereden naar het hotel, dat was maar goed ook, want 2 min voor we thuis waren barste het los (helemaal doorweekt). De regen hield niet op tot de avond.. Svaonds heeeeeerlijk op de markt gegeten, alleen kleine hapjes, fantastisch! Daarna hebben we een Thaise massage genomen. Of het lekker is willen we niet echt zeggen, je word totaal dubbel gevouwen en gekraakt. Maar je voelt je daarna wel erg lekker! Tweede dag veel watervallen gezien en uitzichtpunten en zijn we in het westen de zondsondergang gaan bekijken met een heerlijk thais maaltijdje.

De volgende dag was het alweer tijd om naar Koh Tao te gaan. We gingen dit keer op een mega luxe boot, wat de prijs van de boottocht verklaarde. Het tochtje op het dek was heerlijk in het zonnetje. Op Koh Toa eerst een lekker toastie gehaald bij de 7eleven om vervolgens te kijken voor en hostel. Dit duurde een eeuwigheid, alles zat vol!! Maar enkele had wat over en dan echt voor 1500-3000bt.. We kwamen twee NL meiden tegen die net bij een ander hostel vandaan waren gegaan, waardoor wij hun bungelowtje over konden nemen voor 500bt. Heerlijk op het strand gaan slapen, tot ons voeten nat werden doordat het vloed werd. Savonds lekker gegeten en op internet gekeken voor een ander hostel. Dit bleek ook niet zo makkelijk te zijn, doordat je niet kon boeken, maar op dat moment zelf gekeken moest worden.
De tweede dag in Koh Tao gingen we vroeg op zoek te gaan naar een goedkoper hostel. We zouden immers nog 3 nachten blijven. Ook dit keer hadden we geen geluk en hebben we besloten om in onze bungelow te blijven zitten voor de komende dagen. Helemaal niks gedaan, 2 dagen vol in de zon liggen bakken!
De laatste dag in Koh Tao hebben het eiland rond proberen te rijden, dit was niet zo gemakkelijk als we gewend waren. Het waren nogal hobbilige stijle droge modder wegen, waardoor Nath een paar keer flink mocht lopen! In de avond Rob herdacht bij het kolkende zeewater onder de sterrenhemel met een biertje en een kaarsje. Dat was een erg mooi moment!!

Na Koh Tao zijn we nog naar Koh Pangang (Full Moon Party), Kanchanaburi en BKK geweest, maar dit houden jullie nog te goed als we in Nederland zijn. Evenals de fotos komen dan ook bij dit verslag!

Nou luitjes tot heel snel, terug in het kikkerlandje (zo zijn de 5 wk toch snel gegaan..)

Liefsss!!

• 26 Augustus 2013 - 10:04

Anouk:

Wat een gave verhalen meissie! Wat zullen jullie genieten:)

• 26 Augustus 2013 - 10:08

De Beekies:

Hey hallo wereldreizigers!

Wat geweldig al die Thaise verhalen. Jullie hebben heel wat beleefd. Heerlijk zo'n prachtige ervaring. Goede reis terug en heel veel heerlijk nagenieten. Super bedankt dat we een beetje met jullie mee konden genieten.
    liefs van ons viertjes

• 26 Augustus 2013 - 18:59

Ilse:

Dag lieve s catties!!

Jullie genieten met de dag lees ik al; en wat een herkenning in jullie verhalen! Heerlijk dat jullie zo makkelijk een scootertje huren;) mocht je nog een x gaan zwemmen in de oceaan; neem crackers mee; dan vliegen al die mooie vissen op je af;) geniet nog ff en ben Cker benieuwd ook naar het staartje van t verhaal! Fijn dat jullie op zo'n mooie manier je papa hebt herdacht! Dikke knuffel Ilse! Oh, en je hebt toch wel kaprakau gegeten he?! Dat eten de Thai en kan je overal krijgen; zooooo lekker!! Xx