Full Moon Party - Reisverslag uit Zwanenburg, Nederland van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu Full Moon Party - Reisverslag uit Zwanenburg, Nederland van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu

Full Moon Party

Door: Sven & Nath

Blijf op de hoogte en volg Nathalie & Elien

30 Augustus 2013 | Nederland, Zwanenburg

Lieve mensen, dit wordt het laatste verhaal alweer van onze fantastische reis. We zijn ondertussen alweer 4 daagjes thuis en zullen dus nog even terug in de tijd gaan voor het laatste stukje.

We waren gebleven bij het eilandje Koh Tao, vanaf daar zijn we met de boot richting Koh Pangang gegaan. Voordat we opgehaald werden, moesten we de gehuurde scooter van de vorige dag nog terug brengen. Dit moest voor 9uur, omdat we dan opgehaald werden.. hoelaat ging die open? Je kan het raden om 9uur! Redelijk in de stress zaten we om half 9 te hopen dat de eigenaar eerder zou komen. Er stond ook een nummer bij, waardoor we besloten te bellen (ook een ervaring apart..) Gelukkig kwam die optijd en gingen er uiteindelijk nog genoeg autos volgeladen naar de pier, waardoor we mazzel hadden en op de eerste boot konden. Op Koh Phangnag aangekomen kwamen we er al snel achter dat het hier erg duur ging worden door de beroemde Full Moon party! De grote tuktuk was al gauw 300 bt pp, waar je op een ander eiland voor 100bt pp klaar zou zijn. De weg naar het geboekte resort toe was nogal onverhard, waardoor we lekker door elkaar werden geschud en stof mochten happen! Eenmaal aangekomen bij het resort, zaten we in een gat en konden we snel inchecken. Het was een leuk bungalowtje met warme douche:). Snel omgekleed en languit op het strand! Na een dagje strand zijn we onder de warme douche gegaan. Nog even rustig aan gedaan en toen kreeg Sven de schrik van zijn leven. Toen hij zijn haren aan het doen was, dacht een spin hem even gezelschap te brengen en sprong van een meter hoog op het tafeltje voor hem. Om vervolgens weer omhoog te springen en rond te rennen.. Je begrijpt het al, dit was nogal een gillend avontuur toen Nath dit hoorde! Gillend en bibberend naar buiten gelopen, om totaal voor gek voor onze bungalow te staan (de mensen die langs liepen keken 3x om..) Sven ging maar even iemand halen voor deze spin! De receptioniste keek hem angstig aan en gaf aan iemand te gaan halen. Wij verwachten een grote man met een spuitbus, die onze spin zou killen of aanvallen igg! Er kwam een nonchalant mannetje op zn gemakkie aanlopen, zonder enig gereedschap.. Het enige wat die zei was 'Spider?', wij moesten wat lachen maar zeiden angstig en snel 'yes, yes, inside!!'. De man ging even het hoekje om en kwam met een bamboestokje van nog geen halve meter aanlopen, 'oke!'. Eenmaal binnen was de spin onvindbaar voor een tijdje, na wat spullen omhoog te hebben gehaald, kwam de spin onder Nath haar tas tevoorschijn! Die spin was weer razend!!!! snel!!! Niet normaal!! De man ging met zijn bamboe stokje en zijn handen om zich heen slaan en sloeg de spin uiteindelijk dood met zijn hand.. Trillend op onze benen bedankte we de man hartelijk en ging de man rustig zoals die binnen kwam de deur uit. Beiden vonden we t toch niet zo prettig in het huisje en hebben alles honderd x onderzocht op nog een spin (ze zeggen dat ze altijd met zn 2e zijn..) Na onze gronde onderzoek zijn we uit eten gegaan aan het einde van het strnad bij een super de luxe restaurant. Wanneer we gingen zitten kregen we meteen een servet op onze schoot. Tijdens onze heerlijke maaltijd werden we blij verrast door een gitaarspelende zangeres! Na het diner zijn we 'het dorpje' in gegaan, niet eens een 7eleven te vinden.. een echt gat dus!! Snel gepint, boodschappen gedaan en de terugreis naar Bangkok geboekt. Dat laatste was maar net op tijd, de boten zaten na ons vol!
De 2de dag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we het strand op gegaan en hebben de hele dag flink liggen bakken. We wilde in de middag al richting het Full Moon strand waar Joost (een kennis via via van Sven) verbleef. Helaas ging dit plan niet zonder slag of stoot, het kosten een godsvermogen om in de middag naar dat strand te gaan. We hebben besloten een ticket te kopen voor 18.00uur, wat 10x zo goedkoop was! Eenmaal omgekleed zaten we netjes op tijd te wachten. Sven werd wat zenuwachtig (je weet nooit of het goed gaat..) dus ging even bij de receptie navragen waar we moesten wachten. Daar kreeg hij tot onze spijt te horen dat de boottaxi van 18.00uur was geannuleerd omdat wij de enige waren. Toen Nath dit hoorde ging zij ook even verhaal halen. De receptioniste bleek eerst tegenwoord te hebben alsof ze boos was, maar de tranen gingen toch in haar ogen staan.. Na het weer bijgelegd te hebben met haar en zij er echt nisk aan doen kon, zijn we rustig weggelopen. De taxiboot eigenaar had de stampij meegekregen en ging ook verhaal halen bij de receptioniste. We bleven even wachten, wat maar goed was, want de taxibootmeneer ging wel even wat regelen voor ons. Binnen 5min zaten we op een bootje richting het strand!:) Rond kwart voor 7 kwamen we dan toch echt aan op het strand, wat nog aardig leeg was. De meetingplek was al snel gevonden, waarna we zijn ergens achteraf gaan eten (de herrie was al aanwezig). Na het eten en wat kennis maken, zijn we richting het strand gegaan om een buckets te halen. Erg grappig hoe het strand binnen no time volloopt en aan het einde een mushroommountin te zien, waar je voor 12,50 een magic mushroomshake kan halen! Verder zie je een sleeparea waar dronken mensen kunnen pitten en aan het einde van het strand is een plek waar de knock-out mensen terecht komen. De avond was erg gezellig met Joost en Sanne! De avond met een verfpotje door gemaakt, wat op leuke momenten uitkwam. In de loop van de avond was het geen succes om rond te lopen, daar was het veelste druk voor! In totaal lopen daar op de Full Moon zn 60.000 mensen op een strand dat zo lang is als de strandclubs van Bloemendaal. Om 4uur gingen we naar huis en moesten we een bootje vinden. De eerste vroeg 3000bt, wat wij toch verstandig afwezen om vervolgens een tweede tegen te komen voor 200bt pp.:)

Na een kort nachtje om 10uur al schoongeboent aan het ontbijt, kwam om 11uur de privetaxi (verklaring van de prijs, namelijk 800bt..) De boottocht met Joost en Sanne doorgebracht om vervolgens de bus richting Suratthani te nemen. Om 4uur kwamen we aan bij een transfer hokje ergens afgelegen, waar we tot 6uur moesten wachten op de nachtbus naar Bangkok. Gelukkig konden we wel wat te eten en drinken kopen. IN de bus kregen we zelfs twee fimps te zien, waar je helaas alleen niks van verstond. Na wat korte uurtjes slapen kwamen we om half 5 s' morgens aan in Bangkok (net naast de beroemde backpackstraat Kho San Road). Wij besloten alsnog ons plan voort te zetten en zijn we met een taxi naar het busstation gegaan. We wilden namelijk nog naar Kanchanaburi toe. Bij het busstation aangekomen kregen we te horen dat de bus 'nu' wegging, dus konden we nog snel de bus in en waren we binnen 2 uurtjes (om 7uur smorgens) in Kanchanaburi. We hebben een hostel gezocht voor die nacht, wat snel gevonden was voor maar 200 bt. Leuk bungelowtje op het water.
Om 10uur zaten we op een scooter richting Erawan waterval park. Dit park bestaat uit 7 levels, die we allemaal bekeken hebben (ook niveau 3 hoor Ils:)) Eenmaal boven ging het regenen, wat erg jammer was, waardoor we ook snel over de modderpaadjes naar beneden gingen. ROnd 3uur waren we weer benenden en zijn we een lunch gaan nuttigen om vervolgens de terugweg aan te kunnen. Doordat we zo vroeg terug waren hebben we besloten om de stad ook nog te gaan bekijken. De stad staat bekend om de brug tussen Thailand en Burma, waar in de WOII 180.000 mensen zijn omgekomen door het bouwen aan deze brug. Daarnaast hebben we ook de begraafplaats midden in de stad bezocht, wat erg goed verzorgd en mooi bij lag. Dit waren de punten die we graag wilde zien, waardoor we besloten om meteen een terugreis voor de volgende ochtend te regelen naar Bangkok. S' avonds nog heerlijke thais uit eten en echt stront goedkoop!!

Om 8uur werden we met een minivan opgehaald om rond 11uur aan te komen in Bangkok. Toch langer rondgelopen dan verwacht om een hostel te vinden, maar toch een goedkope en fijne kamer gevonden. Na de tassen te hebben gedumpt zijn we de tempeltour door Bangkok gaan lopen. We kwamen al snel bij de meest bezochte tempel en het paleis van Bangkok aan, waar we meteen geweigerd werden om onze kleding, je moest totaal bedekt zijn namelijk. De rij voor de huurkleding was nogal lang, waarrdoor we besloten later terug te komen. Na wat tempels te hebben bezocht, kwam we bij het park aan, waar we aangesproken werden door een Thaise schoolmeid van zn 17jaar. Ze wilde ons samen met een paar klasgenootjes interviewen over onze ervaring met Thailand. Het leek ons wel leuk om hier aan mee te werken en hebben zn 2 min met hun staan praten om het praatje af te sluiten met een 'Yeah Yeah Yeah'. Terug bij het paleis was de rij veel korter bij de huurkleding, dus besloten we de rij in te gaan. Daar zagen we alleen pas de ticketprijs; 500bt pp.. veelste veel geld (+ de huurkleding) Dus zijn we de route verder gaan lopen. In de avond lekker gegeten en Kho San Road op gegaan, super druk met dronken mensen en leuke standjes. Lekker een cocktailtje en een biertje gedaan om alles eens even rustig te bekijken!

De tweede dag in Bangkok hebben we heerlijk geslapen en rustig gedaan om vervolgens iemand te horen pratne over een grote markt. In de Lonely Planet stond een weekendmarkt aangegeven, waar we met de boot en metro al snel aankwamen. Het was enorm groot, waar we een aantal dingetjes gekocht hebben en een lekker lunch hebben gegeten. Terug bij Kho San Road zijn we verder gegaan met de inkopens en kadotjes voor het thuisfront.
De laatste dag hebben we flink uitgeslapen en echt rustig aan gedaan. In de middag besloten om nog naar Chinatown te gaan voor een horloge voor Richard. Sven wist nog ergens een straat waar je veel horloges kon vinden. Chinatown is nogal groot, dus je snapt al dat we flink hebben gelopen om na de hoop op te hebben gegeven dan toch dat ene straatje te vinden! Welgeteld 4 a 5 standjes met horloges (verandering in 2 jaar tijd;)) In de avond nog een heerlijke massage genomen en het geld opgemaakt aan drankjes en kleding. Eenmaal terug bij het hostel, was het toch echt tijd om onze tas volledig in te pakken en zo in te richten dat de breekbare dingen niet kapot gingen! Voordat we de laatste inkopen zijn gaan doen die avond, hebben we nog een zak met oude kleding in een steeg neergezet voor de gelukkige vinder.

Om 4uur snachts stond te wekker en flink onrustig geslapen, werden we om 5uur opgehaald door de minivan, die nogal haast had op de weg naar het vliegveld. Dus hoppelend kwamen we aan bij het vliegveld, waarna we al snel ingechecked waren. De tasjes netjes op 14kg:). De vliegreis is soepel verlopen, alleen weinig geslapen. Rond kwart voor 6 's avonds kwamen we aan en werden we opgewacht door onze familie emt een ballon! Echt super leuk! De tassen waren er ook snel en ons (opgerolde) schilderij is heel overkomen!!

Hierbij is onze reis dan toch echt afgelopen en moeten we maandag weer met het normale leven beginnen. We vonden het fantastisch om deze reis met zijn tweeën te maken. Sven vond het leuk om bepaalde plekken te laten zien aan Nath en Nath heeft genoten van al het nieuws.

Wij willen iedereen bedanken die ons braaf gevolgd heeft en die leuke reacties hebben gegeven!!

Tot de volgende reis!:)

xx

• 30 Augustus 2013 - 23:11

Mel:

Wow, wat hebben jullie een geweldige reis achter de rug! Ik vond het super om jullie te volgen, ik heb genoten van jullie verhalen en foto's :).

Dikke kus vanuit de Oenitud Steets

• 31 Augustus 2013 - 09:39

Ilse:

Leuk te lezen! En mooie fotos! Die jongeren in t park die engels willen oefenen hebben wij ook regelmatig ontmoet! En op welk strand zijn jullie geeindigd bij de fullmoon?! Haha! Tip voor een film over de river kwai brug: bridge on the river kwai..dan krijg je een duidelijker beeld over wat daar prcies gebeurt is! Leuk om ook dit staartje te lezen nath en sven! Xx ils