Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Elien & Nath

Blijf op de hoogte en volg Nathalie & Elien

17 November 2013 | Australië, Cairns

Hoi lieve mensen,

Voordat we weer verder gaan naar het volgende plaatsje aan de oostkust wilde we jullie nog even op de hoogte stellen over onze belevenissen van een week Cairns.

Na onze eerste blog te hebben geschreven zijn we vertrokken met onze backpacks om naar het appertement van Brett (een van de reisleiders van de outbacktour) te gaan. Het appartement zou nog zn 6 weken leeg staan, waardoor wij er goed gebruik van konden maken. Chill appartement van 2 kamers, keuken en badkamertje. (Echt een mannenhuishouden..).
De eerste avond hebben we eerst maar flink assepoester uitgehangen met zn tweeen om ons vervolgens te belonen met een heerlijke maaltijd onder het genot van een goeie film.

De eerste twee dagen hebben we de stad een beetje verkent, we konden overigens gemakkelijk met de bus heen en weer tussen het appartement en de binnenstad. We hebben wat informatie verkregen over de oostkust en welke trips en eilanden leuk zijn om te bezoeken/zien. Verder hebben we veel bij de lagoon gelegen. Dit is een zwembad aan de rand van de kust. Er kan namelijk niet gezwommen worden in de zee, omdat er veel kans is op kwallen, krokodillen en haaien.. Het zwembad is overigens geen straf om bij te liggen of in te liggen.

We hebben een dag een wandeling gedaan op een berg in Cairns, Mt Whitfiel. We konden de korte of lange route doen, we zijn begonnen met de korte. Elien had erg last van de hoge luchtvochtigheid, waardoor het redelijk benauwd was. Hierdoor zijn we alleen naar het eerste uitkijkpunt van de lange route gegaan en hebben we een enorm mooi uitzicht kunnen zien van het vliegveld. Esteban we hebben ons best gedaan om mooie foto's te maken van de vliegtuigen. ONderweg ook nog een hele mooie vlinder gezien en rainforest gezien. Daarna zijn we nog langs de meren van de botanic gardens gelopen. Leuk om er weer even op uit te gaan:).

Gisteren hebben we een te toffe dag gehad! We zijn met een boot the great barrier reef gaan bekijken met snorkels en zelfs 6-8 meter gedoken. We konden namelijk voor 1 dollar extra een begeleide duik doen, waarbij alles word geregeld voor je (je hoeft alleen zelf te ademen, wel zo handig). Super veel mooi koraal gezien, nemo, gele dora en zelfs met een schildpad gezwommen!! Het was echt onbeschrijfelijk mooi en geweldig om te doen!!

We zullen morgen doorreizen naar Mission Beach, waar we weer een mooi strand tegemoed gaan zeggen ze..

Dikke kus Elien

• 17 November 2013 - 06:28

Richard Van Zuijlen :

Okee het meest jaloerse onderdeel van jullie trip hebben jullie nu gedaan!! Great barrief reef, ik ben jaloers!!!!!! Kusjes xxxx love!!

• 17 November 2013 - 11:50

Frank, Cor & Kleine Gup:

Wauw samen met schildpad gezwommen! Ben benieuwd naar de fotos!
    jullie genieten vollop zo te horen! Heel dikke kus van ons!

• 17 November 2013 - 11:54

Roos Schrijer:

Wow! Het duiken en snorkelen klinken vet! Goed om te lezen weer
    <3333

• 17 November 2013 - 11:55

Roos Schrijer:

Holy quacamoli! Wat is die schilpad grooooot! (Fotos zijn ook leuk meiden)

• 18 November 2013 - 14:27

Karenina:

Heeee Elien en reisgenootje ;)
    Zijn jullie lekker aan het genieten? Ik ga jullie volgen!
    Have fun! X Karenina

• 18 November 2013 - 22:41

Susanne En Michel + Kids:

Hallo Elien! Kreeg net dit "volg" adres door van Bernadet.......leuk om te lezen dat jullie genieten en dat alles goed gaat! Ga zo door!!! groetjes Susanne

• 20 November 2013 - 02:05

Larissa :

Heeey Elien!
    Je heb het lekker hoor ik
    Genieten zie ik super leuk ben stiekem wel een beetje jaloers haha.
    Veel plezier meiden
    xx larissa

• 22 November 2013 - 19:30

Linde:

Heey mop ! Hier je zusje ❤
    Super leuk!!! :D klinkt cool!!!
    Je bent mijn grote voorbeeld!!!! :D xxxxx
    Weet je wat ik vraag van papa en mama voor mijn verjaardag? Een super mooie Nikon 3100 camera :O hij is echt cool maar weet niet of ik hem krijg.... :-/ maar ja :)
    Van jou vraag ik Face time met jou en een kaartje ❤ hihih
    Xxxxx love you mis je!!! Voor elien van linde

• 24 November 2013 - 11:31

Ilse:

Klinkt goed hoor! Geniet er maar lekker van; hier is het kouuuuhoudddd en nat...
    xx ilsje en henkie

• 28 November 2013 - 10:40

Ge Poelgeest:

Hallo Nathalie en Elien,

Heel leuk om jullie verslagen te lezen, dus kom maar op met die verhalen.
    Ik twijfel er niet aan dat jullie nog een prachtige tijd gaan beleven. Geniet er maar van.
    Groeten Ge en Anja

• 03 December 2013 - 21:39

René:

Leuk verhaal meiden. Succes verder :-)

• 26 December 2013 - 11:48

Ton:

hallo, rijnsaterwoude hier.prachtig avontuur zeg.hoop dat je niet vergeet om veel plaatjes te schieten.wat ik gezien heb was in ieder geval top.goed oud en nieuw daar.danielle&gianni doen nu ook een rondreis in Tailand.