Witte stranden - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu Witte stranden - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Nathalie & Elien - WaarBenJij.nu

Witte stranden

Door: Elien & Nath

Blijf op de hoogte en volg Nathalie & Elien

03 December 2013 | Australië, Agnes Water

Hai there mates!

Terwijl jullie in koltruien en dikke jassen buiten lopen, hebben wij fantastische dagen gehad bij het strand en op het water!(sorry als het confronterend is:))
We vinden het ontzettend leuk om alle leuke berichten op onze blogs terug te lezen, echt super bedankt!!

Onze laatste verslag waren we in Cairns nog, boven aan de oostkust, nu zijn we ondertussen al op de helft in Town of 1770.
Vanuit Cairns zijn we naar Mission Beach vertrokken met een lichte kater (laatste avond Cairns was geslaagd!) Helaas was het in Mission Hollands weer en zijn we de volgende dag pas een looproute gaan doen. Tijdens deze route maakte we kennis met de insecten van Australie!! ONGELOVELIJK grote spinnen!! Na licht rennend deze route te hebben afgemaakt, kwamen op een mooi strand uit, waar allemaal kleine krabbetjes liepen.

Op naar Townsville, waar we gelijk de ferry hebben gepakt naar Magnetic Island. Doordat we laat aan kwamen en het ontzettend duur was om boodschappen te doen, hebben we ons getrakteerd op fish&chips! Jammie! (Thanks voor de tip Jaqueline) We hadden een eigen bungalowtje, waar Nath alleen enorm slecht geslapen heeft door alle beestjes IN het bed.. Elien had energie voor 10 smorgens om half 7, dus ging lekker yoga doen en tutten. Al snel zijn we vertrokken naar een hele mooie bay, die we bijna voor onszelf hadden!! Heerlijk! Hier hebben we de middag gesnorkeld, helaas niet veel gezien, maar was wel tof om te doen! De dag erna hebben we in de namiddag een mooie wandeling gemaakt, naar het topje van het eiland. We hadden 360graden uitzicht, heel tof! We werden helemaal omsingeld door horsels de hele weg, je kon niet stil staan, anders werd je gebeten. Bovenop de berg kwamen we een Engels stel tegen, die een raar geluid hoorde. Dus wij vol vertrouwen 'ja er lopen kippen rond in dit soort gebieden'.. 5 min later hoorde we een zwijn.. Oeps! Gelukkig niet ontmoet, snel naar benende!
Deze avond hadden we op het laatst toch besloten om de Full Moon party bij te wonen onder gezelschap van 3 Engelse mannen. Het koste wel wat moeite binnen te komen zonder legitimatie, maar met een lieve lach kom je ver. Na wat drankjes rond 3 uur terug en Nath dacht even snel naar t toilet te gaan. Al snel kwam ze hysterisch terug rennen, omdat ze oog in oog stond met een mama langpoot vogel! Elien lag dubbel in dr bed..

Na Magnetic Island hebben twee dagen doorgebracht in Townsville, waar we blij waren met de normale supermarkt. En als een kind zo blij met wat GRATIS internet om het thuisfront weer te spreken. We hebben tot twee keer aan toe Castle Hill beklommen, de eerste dag lopend, de tweede ochtend rennend! We zijn nog steeds apetrots!:) (de berg is goed stijl en hoog..)

Na 4uurtjes naar het zuiden, kwamen we in het regenachtige Airlie Beach aan. Australie kent ook zn regen seizoen, het enige is dat het hier warm blijft en na een paar uurtjes weer helder blauw is met een stralend zonnetje. Vanaf dit plaatsje hebben we een zeiltocht gedaan naar de Whitsundays op de Silent Night met 12 personen. De Whitsundays zijn allemaal kleine eilanden bij elkaar en een 1 strand daarvan is een van de 10 mooiste stranden van de wereld. Voor deze zeiltocht kregen we een tas, waarvan wij dachten, daar gaan onze spullen niet inpassen. Maar zo klein als de tas was, alles proppend passend erin! Helaas was de eerste dag regenachtig, maar dit nam al zeilend in gele regenjasjes de pret niet weg. De tweede dag zijn we naar het beruchte GEWELDIGE whithaven beach gegaan (de foto's spreken voorzich) en hebben we gesnorkeld. We hebben zelfs nog even aan de billen van een mier mogen likken (excuses, maar het smaakte naar limoen!:)) De groep was erg gezellig, leuk met zn klein aantal! De avond afgesloten met sterren kijken op het dek. Weer super veel wensen kunnen doen :) De dag gestart met een ochtendsnorkel, wat prachtig was. De middag gespenderd aan het zwembad, om vervolgens 's avonds een dansje te wagen. Na deze leuke afsluiting hebben we de volgende dag de nachtbus genomen naar town of 1770. Dit was 10 uur rijden naar het zuiden, het blijft geen succes; slapen in de bus...

We hebben de laatste twee dagen wat rustig aan gedaan; wasjes draaien, zonnen (we zijn nog niet bruin genoeg..) En vandaag hebben we een surfles genomen!! Woooow wat was dat gaaf!! We hebben zelfs al een beetje kunnen staan! Dus we zitten vol met adrenaline en zijn stiekem ook erg trots. Op naar de volgende keer:) Ps. geen haaien gespot!

We zullen hier nog 2 daagjes blijven. Morgen gaan we als Hells Angels een soort motor/brommer tour doen, waar we erg veel zin in hebben. Hierna zullen we onze weg vervolgen naar Rainbow Beach en Fraser Island. Ook dit schijnt een onwijs mooi eiland te zijn.

Tot de volgende keer trouwe volgers!!

Dikke kussen en warme knuffs

• 03 December 2013 - 09:03

Melissa:

Ahhhhh spinnen!!! Niet jaloers op de spinnen maar wel op jullie avonturen! Heel cool om mee te maken lijkt me!!! Geniet ervan meiden!! :) dikke kus!

• 03 December 2013 - 09:06

Rebecca Van Bodegraven:

Scooteroo!!! Dat is zooo leuk! En dan Fraser, super gaaf!
    Verder weer zo herkenbaar en dat is wel heel erg leuk;-)
    Have fun meiden!

• 03 December 2013 - 10:12

Frank, Corianne En ...:

Niks gelogen over de foto's Nath! Ziet er super uit! En ben blij dat je indd geen haaien bent tegengekomen, doodeng! Have fun ladies!! Xxx ons

• 03 December 2013 - 15:51

Mascha:

Lieve meiden,

Wat een geweldige verhalen weer en inderdaad super mooie foto's!! Snap wel waarom het 1 van de mooiste stranden is. Jullie kunnen je hart straks nog op, in het Abel Tasman park, in NZ. Maar dat duurt nog even, eerst hier nog maar lekker genieten.
    Die fish en chips ziet er ook goed uit trouwens. ;-) En ben ook trots dat jullie al hebben gestaan, op de surfplank! Goed bezig hoor.
    Geniet er van en veel plezier verder!!
    Xxx van Frank en Mascha

• 03 December 2013 - 20:19

Roos Schrijer:

Leuke avonturen weer! En Elien goeie actie foto zo op die surfplank! Verder ziet en klinkt het nog steeds heel gezellig allemaal. Lekker genieten meiden!! Heel veel knuffels van mij xoxoxoxoxo

• 04 December 2013 - 08:10

Karin:

Super leuk om te lezen weer lieverds, wat een avonturen!!
    Dikke kus xxx

• 04 December 2013 - 13:36

Kirsty:

Super leuk om alle uitgebreide verhalen te lezen! Wel vies die beestjes (vooral spinnen!) haha maar ik vind het heel stoer van jullie! Heel veel plezier op jullie volgende avonturen! Xxxx

• 04 December 2013 - 18:21

Kelly Hudepohl:

Hoi Elien (en Nathalie)
    Echt super om jullie verhalen te lezen, en super leuke foto's!
    Heel veell plezier verder daar, geniet ervan!!!
    X

• 04 December 2013 - 22:40

Ans Van Zuijlen:

Hé meiden.
    Wat een feest weer om jullie verslag te lezen. Op het mooie weer zijn we natuurlijk wel jaloers, dat snappen jullie wel.,maar dat jullie zo genieten vinden we wel erg fijn. En wat kun je hoog springen Nathalie!!! Of is het een truc-foto?
    Veel plezier nog.
    Groetjes Hans en Ans

• 09 December 2013 - 18:26

Anneloes:

Hè meiden!
    Wat klinkt dit allemaal geweldig:-) wordt
    Er helemaal blij van!!!
    Dikke kus!

• 15 December 2013 - 13:05

Henk Jan:

Hoi Nathalie,

Wow wat een mooie foto's en verhalen! Als ik dat zo zie word ik wel een beetje jaloers en komen de kriebbels van het reizen weer naar boven! Je hebt de juiste periode uitgekozen om weg te gaan, want de winter in Nederland blijft somber en koud.

Tof dat jullie een dag zijn wezen golf surfen en knap dat jullie al een beetje konden staan, golf surfen is echt het moeilijkst van alle surf sporten.

Geniet er lekker van, dan ga ik met mijn dikke winterjas naar buiten en werken ;-).

Groet, Henk Jan

• 26 December 2013 - 11:59

Ton:

hier rijnsaterwoude .echte springkuiten.of van duin gesprongen.ziet er geweldig uit.zo te horen komen /zien ,komen jullie als sportfanaten weer terug, door al dat snorkelen en rennen.